Terug naar homepage

Voor zijn concept EMIRAI 4 heeft Mitsubishi een resem innoverende systemen ontwikkeld die de toekomstige modellen van het merk moeten uitrusten

Het EMIRAI 4-concept onthult een ongeziene rijassistentietechnologie die het aantal verkeersongevallen vermindert en  bijdraagt tot een veiliger, praktischer en groener transport. Dit futuristische concept van Mitsubishi verkent drie bijzonder actuele onderzoekdomeinen: elektrificatie, autonoom rijden en connectiviteit. De EMIRAI 4 is uitgerust met een rijassistentietechnologie van de nieuwste generatie zoals een interface tussen mens en machine (HMI), detectie van het rijgedrag van de bestuurder en een nieuw type verlichtingssysteem.

Augmented reality

De EMIRAI 4 pakt uit met het eerste head-up display met augmented reality. Dankzij de combinatie van een tracer, 3D-mapping en uiterst nauwkeurige locatietechnologie accentueert augmented reality het beeld van de rijweg en de witte wegmarkering op het head-up display om de bestuurder wegwijs te maken, ook bij slecht weer of slechte zichtbaarheid.

De EMIRAI 4 beschikt ook over een weergave met gekruiste beeldvorming. Een halve spiegel uitgerust met een diagonaal lcd-scherm en verticale virtuele beeldvorming van een ander lcd-scherm bieden duidelijke 3D-beelden van de omgeving rondom het voertuig. Makkelijk zichtbare alerts worden weergegeven in de vorm van verticale beelden. De bestuurder kan met een intuïtieve slider meerdere functies controleren en tegelijk zijn ogen op de weg houden. De functies die toegankelijk zijn via de slider zijn makkelijk in te stellen en kunnen in groepen worden ingedeeld voor een vlottere bediening.

Het gedrag van de bestuurder detecteren

Een groothoekcamera in de auto filmt de bestuurder en de passagier en analyseert hun gedragingen. De camera signaleert gedragingen die gevaar kunnen opleveren en zorgt voor een vlotte en veilige overgang tussen manueel en automatisch rijden.

Sensoren in het koetswerk detecteren wanneer een deur gaat openzwaaien en activeren een lichtsignaal dat op de rijweg wordt geprojecteerd en een tweede signaal dat op het koetswerk oplicht. Zo weten voertuigen en voetgangers in de onmiddellijke nabijheid dat er een deur zal opengaan. Mitsubishi heeft voor de EMIRAI 4 niet minder dan 82 patenten aangevraagd!