Terug naar homepage

Met een jaarproductie van ongeveer 10 miljoen voertuigen is de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi goed voor een wereldwijde verkoop van meer dan 10%!

Eendracht maakt macht. Een leuze die de alliantie van Mitsubishi met Renault-Nissan kracht bijzet.

Bijna 10 miljoen auto’s/jaar

De samenwerking tussen deze drie autobouwers staat garant voor een sterke alliantie met een indrukwekkende commerciële activiteit (9,96 miljoen auto’s verkocht in 2016), innovatie en vooruitgang in de autosector.

"Het naar elkaar toegroeien van Groupe Renault, Nissan Motor en Mitsubishi Motors laat een krachtige nieuwe wind waaien door de autosector", stelt Carlos Ghosn, CEO van de Alliantie. "Door dit sterke, innoverende partnership kunnen we sneller groeien en deelnemen aan de wedloop om de auto van de toekomst mee vorm te geven."

Synergie en vooruitgang

In 2016 verkocht Mitsubishi Motors wereldwijd 934.013 voertuigen. De verkoop steeg in de Verenigde Staten en Australië en compenseerde hierdoor deels de tijdelijk mindere periode op de Braziliaanse, Russische en Aziatische markt.

Via het partnership met Renault-Nissan verwacht Mitsubishi synergiemogelijkheden en uitwisseling van technologieën, wat de ontwikkeling van nieuwe modellen zal bevorderen. De alliantie Mitsubishi-Nissan-Renault drukt niet alleen een stempel op de markt – samen meer dan 10% van de internationale autoverkoop -, ze promoot ook de verandering op de automarkt dankzij haar marktleiderspositie voor elektrische en hybride auto’s. In 2016 zagen de drie constructeurs hun verkoop met 8% stijgen in dit specifieke marktsegment dat de auto van morgen zal leveren.