Terug naar homepage

De twee Japanse reuzen slaan de handen in elkaar om beter in te spelen op de verwachtingen van de klanten

In mei hebben Nissan Motor Co en Mitsubishi Motors Corporation een samenwerkingsovereenkomst getekend voor een grootschalige strategische alliantie, een uitbreiding van een partnership tussen beide bedrijven dat al meer dan vijf jaar bestaat.

Osamu Masuko, voorzitter van de raad en hoofd van de directie van MMC: “Dankzij het langdurige en succesvolle partnership met Nissan Motor, kunnen we de voordelen van deze alliantie maximaliseren. Ons akkoord zal op lange termijn waarde creëren voor beide bedrijven met het oog op een fantastische toekomst.”

Carlos Ghosn, algemeen directeur en voorzitter van Nissan, pikt in: “Dit is een win-winovereenkomst voor Nissan en Mitsubishi Motors die voor een nieuwe dynamiek zorgt in de automobielindustrie. Als partner hebben we respect voor het merk Mitsubishi en voor zijn identiteit en geschiedenis. Ons doel is intensief samenwerken en belangrijke synergieën genereren om beide merken een echte toegevoegde waarde te bieden.”

In dit stadium hebben Nissan en Mitsubishi al afgesproken om samen te werken in bepaalde domeinen zoals de aankoop van onderdelen, het creëren van gemeenschappelijke platformen voor hun voertuigen, het delen van technologieën, het gezamenlijk gebruik van productiesites en een strategische benadering van groeimarkten. Door elkaar te versterken kunnen beide merken sneller inspelen op de marktontwikkelingen en trends creëren of erop anticiperen.