Terug naar homepage

Mitsubishi heeft de wind in de zeilen en ziet Europese verkoop met 27% stijgen!

In 2015 bevestigde Mitsubishi zijn voortreffelijke resultaten op de Europese markt met een fors stijgende verkoop. De Japanse constructeur overtreft zelfs zijn niveau van voor de crisis die de autosector in de scharnierperiode 2000-2010 stevig door elkaar schudde.

Afgelopen jaar bevestigde Mitsubishi andermaal zijn stijgende trend van de voorbije drie jaar op het Oude Continent. In vergelijking met 2014 steeg de verkoop met liefst 27%!

Vierdubbele shock

De Outlander is een slokop: niet alleen is het de nummer 1 op de Europese markt voor hybride voertuigen, het is ook de bestseller van Mitsubishi. Al voelt hij wel de hete adem van de onvoorstelbaar succesvolle ASX! In het kielzog van deze twee bijzonder populaire SUV’s staat de Space Star, waarvan het nieuwe model werd voorgesteld op het Salon van Brussel, op de derde plaats. De compacte berline haalt het net van de L200, waarvan de vijfde generatie bijzonder in de smaak valt bij zowel particulieren als professionele klanten.

En daar houdt het niet mee op!

De positieve trend in de Europese verkoop komt bovenop de uitstekende resultaten in 2015 op andere mature markten zoals de Verenigde Staten (+ 22,8%) of Australië (+ 6,2%).

Na twee maanden kunnen we al stellen dat Mitsubishi in 2016 op hetzelfde elan doorgaat. Het merk telt steeds meer nieuwe adepten dankzij zijn innovatieve, betrouwbare en milieuvriendelijke modellen.

In 2017 volgt een nieuw productoffensief, maar 2016 kondigt zich aan als een jaar van consolidatie. Een jaar waarin de Europese concessiehouders de in 2015 gelanceerde modellen aan de man kunnen brengen (L200 van de 5de generatie en de nieuwe Outlander), de grondig gerestylde Space Star 2016 introduceren en de verkoop stimuleren van de ASX en de Pajero die regelmatig een facelift krijgen.