Terug naar homepage

In de Verenigde Staten profiteerde Mitsubishi van zijn 22ste maand van aanhoudende groei om een symbolische kaap te bereiken

Mitsubishi is sinds de jaren 80 actief op Amerikaanse bodem. Het is een publiek geheim dat de VS een markt is met hevige concurrentie, waar de voorkeur voor eigen merken soms wordt beschouwd als een daad van vaderlandsliefde.

Ondanks deze bijzondere context kan Mitsubishi er trots op zijn dan het niet minder dan 5 miljoen auto’s heeft verkocht op de Amerikaanse markt. De jongste generatie modellen oogst veel succes. De tweecijferige groei (+23% in 2015) sinds bijna twee jaar liegt er niet om. Mitsubishi blijft meer en meer nieuwe klanten overtuigen met modellen die op de Amerikaanse markt geïmporteerd worden, met name de i-MIEV, de Mirage (Space Star in Europa), de Lancer, de Outlander Sport en de Outlander.

"Dit symbolische cijfer van vijf miljoen auto’s is een belangrijke mijlpaal in de aanwezigheid van Mitsubishi in de Verenigde Staten. We zijn verheugd dat zo veel Amerikaanse klanten ons hun vertrouwen schenken en we hopen dat we op de ingeslagen weg kunnen voortgaan", aldus Don Swearingen, vicevoorzitter van Mitsubishi Motors North America.

Sterke groei ook in Europa en China!

Mitsubishi doet het niet alleen in de Verenigde Staten goed. Ook in Europa was 2015 een uitstekend jaar met de hoogste verkoop in 8 jaar tijd. In de periode 2012-2015 steeg de verkoop van Mitsubishi op het Oude Continent met liefst 72 %. En in China komt het merk nog beter voor de dag. De verkoop is er in dezelfde periode (2012-2015) met 128 % gestegen. Achter die ietwat abstracte cijfers zit een groeiend aantal klanten dat zich laat verleiden door het design, de innovaties en de prestaties van de auto’s van Mitsubishi.